Retailerul suedez pare să își arate tot mai mult îngrijorarea cu privire la încălzirea globală, motiv pentru care până în următorii ani va reduce treptat plasticul ca material de bază în procesul de ambalare a produselor. În urmă cu patru ani, compania a anunțat că intenționează să investească sume mari de bani în cercetare, pentru a obține cel mai bun înlocuitor al plasticului de unică folosință.
De asemenea, vrea ca până în 2028 să folosească doar materie regenerabilă și reciclabilă în produsele sale. Din 2020, IKEA nu mai folosește plastic de unică folosință în magazinele sale. Mai mult, începând de la începutul acestui an, s-a angajat să vândă panouri solare și energie regenerabilă clienților de pe toate piețele sale în următorii patru ani. Singurul loc în care plasticul va mai rămâne un timp se află în produsele alimentare selectate, material necesar pentru a asigura calitatea și siguranța alimentelor.
IKEA, care cheltuiește în fiecare an peste 1 miliard de dolari pentru aproximativ 920.000 de tone de material destinat ambalării de produse, a scăzut deja semnificativ cantitatea de plastic folosită. În prezent, mai puțin de 10% din ambalajele folosite sunt din plastic, însă pentru a-l elimina complet, compania este nevoită să colaboreze cu diverse echipe de dezvoltare și furnizori din întreaga lume.
„Ingeniozitatea face parte din moștenirea IKEA, iar ambalajul nu este în niciun caz o excepție în acest sens”, a declarat liderul Maja Kjellberg de la departamentul Packaging Development. „Eliminarea plasticului din soluțiile noastre de ambalare pentru consumatori va fi, fără îndoială, o sarcină dificilă în următorii ani. Prin această mișcare, ne propunem să stimulăm inovarea în ambalaj și să ne folosim dimensiunea și acoperirea pentru a avea un impact pozitiv asupra industriei mai largi dincolo de lanțul nostru de aprovizionare”, a mai adăugat acesta.
Sursă: treehugger.com